Experts in merk- en verkoopactivatie

Wil jij je bedrijf of product een extra boost geven? Je merk tot leven brengen? En consumenten in beweging? Dit hoef je natuurlijk niet alleen te doen. Effective is jouw persoonlijke, professionele partner in merk- en productpromotie.

Met 25 jaar ervaring zijn wij gespecialiseerd in merk- en verkoopactivatie, met name op het gebied van fast moving consumer goods (FMCG). Als brand and sales activators zijn wij marktleider in consumentenbeurzen en experts in events, in-store promotie en outdoor promotie. En met ons eigen Creative Lab ontzorgen we je ook op het gebied van design en online marketing. Wij weten als geen ander hoe je de consument kunt bereiken, beraken, beroeren en binden. Alvast inspiratie opdoen? Kijk bij onze cases!

Enkele tools voor effectieve activatie

  • Beurzen
    Beurzen

    Voor diverse A-merken verzorgen wij de volledige beurspromotie. Van de standbouw en de beursactie tot de inzet van een professionele en beursgetrainde crew. En alles wat er verder bij komt kijken. Met als uiteindelijke doel: jouw product of merk dichtbij de consument brengen.

  • Beurzen
    Promotie

    Of het nu om een road show, PR-tour, guerrilla- of door-to-door actie gaat: wij weten welk promotiemiddel het beste aansluit op jouw commerciële doelen. En de uitvoering? Die nemen we natuurlijk ook geheel uit handen!

  • Beurzen
    Events

    Mensen, bedrijven, producten en merken op een creatieve manier bij elkaar brengen. Daar draait het om bij event management. Maar ook om efficiënt inkopen, leveranciers scherp houden, deadlines halen en de juiste mensen op de juiste plek zetten. Wij hebben alles in huis om jouw event tot een succes te maken!

  • Beurzen
    Sales

    Naast beurspromotie bieden we diverse andere mogelijkheden om jouw product of merk dichtbij de klant te brengen. Met in-store promotie laten we de consument tijdens het winkelen kennismaken met de unieke smaak of werking van het product. Near-store of for-store promotie kan natuurlijk ook.

  • Beurzen
    Design

    Met ons eigen Creative Lab zijn we niet alleen je partner in activatie, maar ook in design en communicatie. Of het nu om de ontwikkeling van een creatief concept gaat of de vormgeving en productie van promotionele middelen. Hieronder vallen ook displays, on-packs en p.o.s. materiaal.

  • Beurzen
    Online marketing

    Wil jij je product of merk online onder de aandacht brengen? Een effectieve social media of online marketing campagne opzetten? Of meer inzicht verkrijgen in het online gedrag van consumenten? Ook voor je online vraagstukken op marketing- en salesgebied kun je bij ons terecht!

Cases

“Leuke enthousiaste mensen die van aanpakken weten!”

Patricia Diana, Vemedia

Facts

  • Succesvolle deelname aan de Huishoudbeurs
  • Opvallende stand
  • Veel interesse in giveaway

Experience

‘Goede beursaanbieding! En wat een leuke schaaltjes!’ (bezoeker stand Santa Maria op Huishoudbeurs 2014)

Cases

“De goede relatie van Effective met de grote consumentenbeurzen in Nederland biedt ons de beste standlocaties en de meest effectieve routings. Kortom, het startpunt van een succesvolle beurspresentatie”

Nout Besteman, Buro Benk

Facts

  • Succesvolle deelname aan de Huishoudbeurs
  • Opvallende stand
  • Veel interesse in giveaway

Experience

‘Goede beursaanbieding! En wat een leuke schaaltjes!’ (bezoeker stand Santa Maria op Huishoudbeurs 2014)

Cases

“Op de beurs sta je letterlijk oog in oog met je doelgroep”

Martijn Slebus, Brand Manager Robijn

Facts

  • Doelgerichte contactmomenten
  • Hoge brand awareness
  • Veel interesse in product

Experience

‘Hartstikke leuk die stand van Robijn. In de supermarkt heb je dat niet! “ ( bezoeker stand Robijn)’ (bezoeker stand Robijn)

Cases

“Op de huishoudbeurs kan je snel en goedkoop een groot deel van je publiek met je nieuwe product kennis laten maken . De executie van de standbouwer is dan wel bepalend voor het resultaat.”

Brand Manager Napoleon / Anta Flu

Facts

  • Succesvolle deelname aan huishoudbeurs
  • Hoge verkopen voor Napoleon en Anta Flu
  • Enthousiaste Crew

Experience

‘Fijn dan kan ik tenminste thuis iedereen ook laten proeven “ ( bezoeker stand Napoleon)

Waar wij voor staan

Zorgeloos • Creatief • Persoonlijk • Autoriteit

Het van A tot Z organiseren van een beursdeelname, promotieactie, in-store promotie of event is een specialistisch vak. Een vak dat wij al 25 jaar verstaan. En waarin wij zichtbaar onze sporen verdiend hebben. Als exclusief partner van de Huishoudbeurs bijvoorbeeld, waar wij over de beste locaties beschikken voor onze opdrachtgevers. Vanuit ons eigen kantoor in de culinaire hal zijn we altijd in de buurt om je tijdens de beurs te ondersteunen.

Kennis

25 jaar ervaring in merk- en sales activatie en vele markt- en consumentenonderzoeken hebben ons veel kennis opgeleverd. ‘Met wat voor verkoopacties bereik je de consument?’, ‘Waar vind je de juiste crew voor je beursdeelname, promotieactie of event?’, ‘Hoe richt je een beursstand het meest effectief in?’ Allemaal vragen die we ons de afgelopen jaren stelden, en waar we inmiddels het antwoord op weten.

Creative Lab

Sales en promotie is voor een groot deel emotie. Vanuit ons Creative Lab spelen we hierop in met creatieve concepten, opvallende stands, pakkende acties, online marketing oplossingen en social media campagnes. Maar we zijn er ook voor het ontwerp en de productie van displays, on-packs en p.o.s. materiaal. Wij zorgen er persoonlijk voor dat jouw merk of product niet onopgemerkt aan het publiek voorbijgaat!

Just add Effective! Do you want to know why?

Creëer
88%
visibility van jouw presentatie

Realiseer minstens
67%
hogere koopintentie van jouw product

Bereik zeker
73%
meer bekendheid van jouw product

(Met Effective)
100%
zorgeloos. Met garantie op succes

Genoemde feiten zijn gebaseerd op consumentenonderzoek. Achtergrondinformatie en uitgebreide onderzoeksresultaten zijn verkrijgbaar op aanvraag.

Nieuws
De effectiviteit van een geïntegreerde marketingcampagne

De effectiviteit van een geïntegreerde marketingcampagne

De marketingwereld ondergaat de laatste jaren een flinke transformatie op digitaal en online gebied. In mijn vakgebied, de fast moving consumer goods, is dit ook goed merkbaar. Maar waarin uit zich dat? Hoe speel je daar als marketeer op in? En wat heeft de klant eraan?

Bij middelgrote bedrijven constateren we bijvoorbeeld een steeds grotere behoefte aan geïntegreerde marketingactiviteiten op verschillende platformen: een crossmediale aanpak, waarbij promotionele acties op de beurs- of winkelvloer en online activatie elkaar versterken. Bedrijven zien dit als dé manier om meer klanten te bereiken, maar ook om klanten langer vast te houden en een band met ze op te bouwen. Online marketing tools dragen er eveneens aan bij dat de klant steeds meer op zijn of haar persoonlijke wenken bediend wordt.

Langdurig contact
Een geïntegreerde marketingcampagne vereist een andere aanpak: bij de traditionele campagnes – bijvoorbeeld een eenmalige promotieactie op de winkelvloer – ben je aanwezig, je houdt een activatie en bent weer weg. Nu is het zaak om die kortstondige momenten uit te bouwen tot een langdurig contact met de klant, ook online. Veel bedrijven denken dan al snel aan een social media campagne. En terecht: communiceren via social media is een effectieve en efficiënte manier om interactie te genereren met je klanten. De effecten van zo’n campagne zijn soms echter niet te overzien. En ben je niet tevreden over die effecten, kun je er ook niet zomaar mee stoppen. Zeker niet als je een heleboel volgers hebt.

Bezorgde marketeers
En dan te bedenken dat social media slechts een onderdeel is binnen het immense aanbod van digitale marketingmogelijkheden. Niet zo vreemd dus dat sommige marketeers door de bomen het bos niet meer zien. Uit een recent onderzoek onder 443 Nederlandse marketeers, uitgevoerd door Adobe en Adfo Groep, blijkt dat 73% enigszins of erg bezorgd is over het bijhouden van de ontwikkelingen binnen marketing. Is die bezorgdheid overdreven? Nee. Een van de ontwikkelingen is namelijk dat de effectiviteit van marketing steeds beter vast te stellen is; marketeers worden afgerekend op graadmeters als conversie en lead generatie. En dat terwijl ze in sommige gevallen over onvoldoende kennis, informatie en/of middelen beschikken om hun marketingcampagne te optimaliseren. Vooral bij middelgrote bedrijven is dit het geval.

Focus op touchpoints
Met ons specialistische team, zowel in online als offline activatie, staan wij deze bedrijven graag met raad en daad terzijde. Een advies dat wij vaak geven voor online activatie, is: focus op een select aantal touchpoints en trek daar je lering uit. Dat schept veel duidelijkheid. Zo kun je, door het oplaten van proefballonnen, de meest succesvolle route bepalen om je klant te bereiken en aan je te binden.

Ook behoefte aan een professionele geïntegreerde marketingcampagne? Bel of mail ons!

Bereik 500.000 consumenten op Nederlandse beurzen!

Bereik 500.000 consumenten op Nederlandse beurzen!

De grote consumentenbeurzen komen er weer aan. Zorg dat je erbij bent om je merk of product te promoten! Vraag nu de factsheets op of reserveer direct een plek!

Heb je een innovatief product waarmee je consumerend Nederland wil veroveren? Staat er een new product launch op de planning? Of zoek je een effectieve vorm van merk- of verkoopactivatie? Dan kun je niet ontbreken op onderstaande consumentenbeurzen, dé manier bij uitstek om in korte tijd 500.000 (voornamelijk vrouwelijke) consumenten te bereiken:

  • 50PlusBeurs: 15 t/m 19 september 2015
  • Margriet Winterfair: 13 t/m 19 november 2015
  • Huishoudbeurs: 20 t/m 28 februari 2016
  • Libelle Zomerweek: 23 t/m 29 mei 2016

De factsheets liggen bij ons klaar. Vraag ze nu op of reserveer direct een plek! Bel 030 – 634 72 20 of mail naar info@effective.nl.

Interview met Effective op shoppermarketingupdate.nl

Interview met Effective op shoppermarketingupdate.nl

Marc van Dijk vertelt op dit online shopper marketing platform over de effectiviteit van geïntegreerde marketingcampagnes.

Lees meer
Effective breidt uit met design en online activatie!

Effective breidt uit met design en online activatie!

Naast beurzen, promotie en events kun je nu ook bij ons terecht voor design en online activatie!

Inspelend op de toenemende marktbehoefte aan geïntegreerde marketingcampagnes bieden wij een uitgebreider dienstenpakket. Wij zijn jouw professionele partner voor beurzen, promotie, events, sales, design en online marketing. En dat biedt voordelen:

  • Uitbreiding van promotionele activiteiten, op de vloer én online.
  • Crossmediale aanpak en inzet van je actie.
  • Professionele social media campagnes.
  • Ontwerp en productie van displays, on-packs, p.o.s. materiaal, etc.
  • Totaaloplossing en één aanspreekpunt.

Meer weten of een afspraak maken? Bel 030 – 634 72 20 of stuur een e-mail naar marc@effective.nl.

Meer weten?

030 – 634 72 20